Karaman İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tüketicilerin sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla il genelindeki gıda denetimlerini sürdürüyor. Rutin denetimlerin yanı sıra vatandaşlardan gelen ihbar ve şikayetler de değerlendirilerek anlık denetimler yapılıyor.
Yürütülen çalışmalar kapsamında bugüne kadar 3.200 gıda denetimi gerçekleştirildi. Bu denetimlerde mevzuata aykırılık şüphesi bulunan 410 gıda numunesi alındı. Alınan numuneler arasında tereyağı, dondurma, yoğurt, peynir gibi süt ürünlerinin yanı sıra köfte, etli ekmek harçları, döner, hamburger ve çiğ köfte gibi sıkça tüketilen ürünler de bulunuyor. Yapılan incelemeler ve analiz sonuçları neticesinde, halk sağlığını tehlikeye atan, hijyen kurallarına uymayan ve gıda mevzuatına aykırı faaliyet gösteren 60 işletmeye toplam 4.000.000 TL idari para cezası uygulandı. İl Müdürlüğü yetkilileri, gıda güvenilirliğinin artırılmasında tüketicinin bilincinin de önemli olduğunu vurgulayarak, Bakanlığın geliştirdiği 'Güvenilir Gıda' mobil uygulamasının kullanımının önemine dikkat çekti. Halk sağlığını koruma adına denetimlerin 7/24 esasına göre kararlılıkla devam edeceği ve tüketicilerin olumsuzlukları Alo 174 Gıda Hattı'na bildirmeleri gerektiği belirtildi.





